دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

برگزاری جشن زنان سفیران ایثار و سلامت در گرگان

ایسنا/گلستان جشن بزرگ «زنان؛ سفیران ایثار و سلامت» یک شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ به مناسبت ولادت حضرت زینب در تپه نور الشهدا گرگان برگزار شد.


در این برنامه نخست مدیرکل امور بانوان استان گلستان ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به گرامیداشت مقام حضرت زینب (س) و روز پرستار پرداخته و خاطرنشان کرد: هدف ما معرفی زنان به عنوان اولین پرستاران در اولین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است.


آزاده رجبی با بیان اینکه خدمت پرستاران در حقیقت ایثارگری نوعی بوده و آنها در راه سلامتی بیمارها قدم‌های قابل تحسینی بر می‌دارند، عنوان کرد: زنان در جامعه سفیران حوزه ایثار و سلامت بوده و ما نیز ان شاالله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای زن اعم از فارس و ترکمن باشیم.


وی نقش مادری و خانوادگی زنان را بسیار پر اهمیت برشمرد و افزود: ما باید توجه داشته باشیم که زنان علاوه بر حضور پررنگی که در نقش‌های خانوادگی دارند و آن را در بهترین شکل ممکن خود ایفا می‌کنند باید در کنار آن نقش‌های اجتماعی را هم پذیرفته و در این عرصه حضور داشته باشند.


برگزاری جشن «زنان؛ سفیران ایثار و سلامت» در گرگان


به گزارش خبرگزاری ایسنا در ادامه برنامه، گروه هم نوازان و دف زنان به اجرا پرداخته و سپس از دکتر آناهیتا مهشیدی، معاونت امور زنان استانداری گلستان به عنوان بانوی فعال و فرهیخته ترکمن جهت خاطره گویی از حادثه منا و شهدای زن اهل سنت دعوت به عمل آمد.


مهشیدی شهدای منا را جز پاک‌ترین شهدا دانست و افزود: همانطور که می‌دانید برای حج نیاز است که ما هیچ حق الناسی به گردن نداشته باشیم و این افراد با ادای این حق راهی حج شدند.


وی همچنین افزود: ما باید ادامه دهنده راه کسانی باشیم که روز قبل از شهادت در صحرای عرفات و مشعرالحرام زمانی که هنوز آلوده به کارهای دنیایی نشده بودند، دعایشان برای رسیدن به مقام رفیع شهادت که آرزوی خیلی از آن‌ها بود و شخصاً از خودشان شنیده بودم، اجابت شد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا در ادامه احسان‌امانی به خوانندگی پرداخت و سپس مهمانان شنونده خاطرات جنگ از زبان رزمنده و پرستار جنگ تحمیلی خانم دکتر ثنا گو استاد دانشگاه علوم پزشکی گرگان بودند؛ این بانوی نمونه ۶ بار به جبهه‌های جنگ اعزام شده و از پرستار بیماران جنگی در بیمارستان شهر آبادان بوده است.


همزمان با برگزاری این جشن غرفه‌های فروش محصولات نیز مشغول به کار بوده و ارائه خدمات داشتند؛ این برنامه به همت کمیته بانوان” اجلاسیه شهدای زن اهل سنت” برگزار شده که متشکل از دستگاه‌های مرتبط، دفتر امور زنان استانداری گلستان، سپاه نینوا استان و مجموعه بسیج خواهران سپاه نینوا می‌باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید