دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایجاد فضایی برای مناظره در دانشگاه های کشور می تواند تنور انتخابات

مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تبیین وضعیت انتخابات گفت: برای مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند و برای سیاسی‌شدن فضای دانشگاه باید فکر اساسی کرد، حضور نمایندگان فعلی و گذشته و ایجاد فضایی برای مناظره در دانشگاه‌های کشور می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند.


علی امیرجی، مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور اظهار کرد: انتخابات پدیده مهمی در فضای سیاسی کشور است و بیانات مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت انتخابات بوده و نباید تأکیدات ایشان را تنها در خصوص انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی دانست.


مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران تصریح کرد: حضور پرشور در انتخابات قدرت چانه‌زنی دولت را در مجامع بین‌المللی افزایش می‌دهد؛ با این حال برخی از جناح‌های سیاسی در داخل کشور برای پیگیری منافع خود به دنبال مخدوش کردن چهره انتخابات هستند، باوجود انتقادات فراوان این گروه سیاسی، همواره در انتخابات مشارکت دارند و تنها برای افزایش خود به دنبال تغییر فضای انتخاباتی به نفع خود هستند.


وی افزود: یکی از مطالبات و خواسته‌های دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بازنگری در لیست‌های انتخاباتی است، تجربه نشان داده که در انتخاب برخی از اسامی و ورود آن‌ها به لیست سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پیش روی همین موضوع است و گروه‌های سیاسی باید از ارائه لیست‌های انتخاباتی فاصله بگیرند.


امیرجی بیان کرد: فعالیت سیاسی و هم‌حزبی بودن دلیلی برای کارآمدی نیست، باید در انتخاب افراد شایسته بودن آن‌ها برای نمایندگی مردم و تخصص در انجام وظایف مدنظر گرفته شود.


مسئول بسیج دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را به‌صورت شفاف اعلام کنند، عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به جریان تصمیم‌گیری مردم کمک کند، بحث شفافیت در انتخابات است، نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنند، این شفاف‌سازی علاوه بر افزایش مشارکت، مردم نیز می‌تواند عملکرد نامزدهای انتخاباتی در تحقق وعده‌های اعلامی را رصد کنند.


وی با بیان اینکه برای شفاف‌سازی نیازمند استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی هستیم، اظهار کرد: صداوسیما به‌عنوان یک رسانه فراگیر نقش مهمی در جریان انتخابات دارد، تجربه انتخابات گذشته نشان داده که برگزاری نشست‌های انتخاباتی و مناظرات می‌تواند به افزایش مشارکت منجر شود.


امیرجی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تبیین وضعیت انتخابات بیان کرد: برای مشارکت حداکثری، دانشگاه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند و برای سیاسی‌شدن فضای دانشگاه باید فکر اساسی کرد، حضور نمایندگان فعلی و گذشته و ایجاد فضایی برای مناظره در دانشگاه‌های کشور می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید