دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چگونه یک اتاق را در یک روز رنگ آمیزی کنیم؟

چگونه یک اتاق را در یک روز رنگ آمیزی کنیم؟

فضای اتاق‌تان خسته کننده شده و دوست دارید یک تغییر مناسب در آن ایجاد کنید؟ پیشنهاد ما به شما نقاشی ساختمان است. زیرا برخلاف سایر روش‌های تغییر دکوراسیون بسیار کم هزینه خواهد بود و هم می‌تواند سطح توقع شما را پوشش دهد و این دقیقا چیزی است که شما به عنوان مالک ساختمان به آن احتیاج خواهید داشت. البته رنگ آمیزی ساختمان کار ساده ای نیست و باید به نکاتی آگاه باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. در غیر اینصورت نه تنها باید یک نقاش ساختمان حرفه ای استخدام کنید بلکه باید کلی هزینه‌های اضافی برای رفع مشکلاتی که به وجود آورید بکنید. اما در ادامه به نکاتی مهم در نقاشی ساختمان به شما ارایه خواهیم کرد.

قبل از هرکاری برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه قلم مو و یا غلتک بدست بگیرید یک برنامه برای حمله به دیوارها پیدا کنید! همانگونه که برای آشپزی غذا شما اول به سراغ یک برنامه و دستور آشپزی می‌روید اینجا هم به این مورد نیاز خواهید داشت. اما برای شروع چه اقداماتی باید انجام دهید؟ رنگ مورد نیارتان کدام است؟ قرار است سقف را چه رنگی کنید؟ از کدام برند تولید کننده رنگ استفاده می‌کنید و …. این موارد را لیست کنید.

رنگ مناسب دیوارها و سقف پیدا کنید

رنگ‌ها و کارکرد آن‌ها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال اگر بخواهید یک اتاق را بزرگ نشان دهید، نیاز دارید از رنگ‌های روشن و پاستلی استفاده کنید و در مقابل برای برای اتاق‌های بزرگ لازم است از رنگ‌های تیر تر استفاده کنید تا فضا را خودمانی‌تر نشان دهید. بعلاوه نمی‌توان از هر رنگی در هر جایی استفاده کرد. بیشترین کارکرد را در میان رنگ‌ها رنگ‌های خنثی دارند زیرا به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند بدون اینکه شما را دچار زحمت و هزینه اضافی کنند.

مقدار رنگ مورد نیاز را محاسبه کنید

این کار کمک زیادی می‌کند که هزینه‌های شما کاهش پیدا کند اما چگونه؟ به عنوان مثال هنگامی که خرید می‌کنید اگر اشتباه محاسبه کرده باشید رنگ زیادی می‌خرید که باید اضافه آن را در انباری نگهداری کنید که در بلند مدت کیفیت خود را از دست خواهند داد و کاربری برایتان نخواهد داشت. اما اگر رنگ کمتر بخرید مجبور می‌شوید با تخفیف کمتر خرید کنید و در ادامه انجام پروژه به رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت که ممکن است برایتان گران تمام شود.

مواد مورد نیاز را تهیه کنید

خب حالا که رنگ را خرید کردید کارتان به اتمام نرسیده است! زیرا برای نقاشی ساختمان به قلم مو، غلتک، نوار چسب مخصوص نقاشی و سطح پوشاننده زمین و درب و پنرجه را نیاز دارید. از این موارد یک لیست تهیه کنید و بعد به فروشگاه ابزار آلات مراجعه کنید. همچنین از یک نقاش ساختمان و یا فروشنده مغازه بخواهید تا اطلاعات کاربردی در این خصوص را در اختیارتان قرار دهد تا دچار خطا نشوید و هزینه اضافی دچار نشوید.

اتاق را برای نقاشی آماده کنید

برای شروع باید دو کار اصلی انجام دهید. ابتدا اسباب به خصوص مبلمان و قالب‌ها را از محلی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید جا به جا کنید و به یک محیط دیگری منتقل کنید تا جلوی دست و پا نباشد. دوم با یک دستمال خشک شروع کنید گرد و غبار را از دیوارها و سقف بگیرید. بعلاوه بهتر است درب و پنجره ها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و خوب آن‌ها پاک کنید تا مراحل رنگ کردن زیاد نشود. و وقت نقاش گرفته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید