دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هشدار سئول به شهروندان کره ای برای داوطلب شدن در جنگ اوکراین

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه به شهروندان این کشور که درصدد پیوستن به ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه هستند، هشدار داد که این افراد در صورت نداشتن مجوز رسمی دولت سئول ممکن است با احکام زندان مواجه شوند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سئول از چندی پیش سفر شهروندان کره جنوبی به تمامی مناطق اوکراین را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام کرد.


آن دسته از افرادی که بدون تائیدیه رسمی وارد اوکراین شوند، ممکن است به یک سال زندان یا پرداخت جریمه حداکثری ۸ هزار و ۱۵۰ دلار محکوم شوند.


وزارت امور خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر از شهروندانمان می خواهیم که به طور جدی درک کنند که اوکراین در حال حاضر در جنگ است و از ورود به کشوری که سفر به آن بدون مجوز ممنوع است، خودداری کنند.


این هشدار پس از آن صادر شد که «ری کیون» افسر جنگی ویژه نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که کشورش را برای جنگ با روسیه ترک کرده است. موقعیت مکانی دقیق این ستوان بازنشسته مشخص نیست، اما گفته می شود که وی وارد اوکراین شده است.


یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: ما همه اقدامات احتمالی را به کار می گیریم. وی افزود دولت می تواند اقدامات اداری همچون باطل کردن گذرنامه وی را در نظر گیرد.


بر اساس گزارش یونهاپ، شماری از شهروندان کره جنوبی برای شرکت در جنگ اوکراین به عنوان داوطلب اعلام آمادگی کرده اند. این افراد با مراجه به دفتر نمایندگی اوکراین در سئول درمورد این مساله کند و کاو کرده اند.


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از داوطلبان غیراوکراینی خواسته است به کشور وی در مبارزه با روسیه کمک کنند.


اوکراین دوازدهمین روز جنگی اش را پشت سر می گذارد. پنجم اسفند ماه عملیات نیروهای روسیه در اوکراین آغاز شد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از اقدام نظامی در اوکراین به عنوان «عملیات نظامی ویژه» نام برد تا به گفته وی، اقدامی برای جلوگیری از جنگی در سطح جهانی باشد.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر مسکو را اعمال کردند.



دیدگاهتان را بنویسید