دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نمایی از روز پر شکوه ایران

تهران- ایرنا- حمایت از سرزمین مجروح اما مقاوم و سرافراز فلسطین در نخستین روز قدس قرن جدید شمسی و پس از آرام گرفتن کرونا، پرشورتر از همیشه در گوشه‌گوشه ایران اسلامی برگزار شد و مردم بار دیگر نشان دادند که در راه حمایت از مردم فلسطین پیشگام ملت‌ها و دولت‌های جهان هستند.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، دسته‌دسته مردان و زنان، کودکان و نوجوانان و جوانان، ۹م اردیبهشت، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به خیابان‌های ایران آمدند تا بار دیگر با آرمانی تجدید بیعت کنند که در هجمه بی‌امان جعلیات، تنها واقعیت استوار است و ایرانیان حامیان همیشگی آن. مسجد الاقصی و تعلق آن به مردم فلسطین و غاصب بودن رژیم صهیونیستی، آن واقعیت همیشه استوار جهان امروز است که با هیچ پیمانِ پیدا و پنهانی نمی‌توان آن را تغییر داد.


نمایی از روز پُر شکوه ایران


برای حراست از این واقعیت، جان‌های بسیار فدا شدند؛ از کودکان فلسطینی تا زنان و پیرمردان آن سرزمین. مدافعان حراست از این واقعیت اما تنها فلسطینیان نبودند و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی پای آن ایستادند و از جان شیرین خود گذشتند و شهید شدند. سرداری که جای خالی‌اش را مردم سراسر ایران با تصاویر و دست‌نوشته‌ها گرامی‌داشتند و یکصدا این سخن او را که «فلسطین تنها نخواهد ماند»، تکرار کردند.


آخرین جمعه رمضان ۱۴۰۱، حضور فیزیکی سردار سلیمانی را نداشت اما هزاران سلیمانی ایران، بار دیگر به غاصبان صهیونیست اصول محور مقاومت را یادآور شدند که تا ظلمی بر مظلوم می‌کنند، خواب راحتی نخواهند داشت.


از هیجانی‌ترین صحنه‌های جمعه نهم اردیبهشت در خیابان‌های ایران، حضور نوجوانان و حتی کودکانی بود که بسیاری فلسطین را با سردار سلیمانی می‌شناختند. نوجوانانی که «سلام فرمانده» را به نیت امام عصر (عج) و در لبیک به ولی امر مسلمین جهان برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش تمرین و زمزمه کردند.


کودکان و حتی نوزادانی که در کالسه‌ها و آغوش مادران روز قدس را گرامی داشتند تا آرمان فلسطین سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود و ایرانیان تا هر زمانی که فلسطین در اشغال است و رژیم جعلی اسرائیل اشغالگر، دشمن شماره یک آن‌ها باشند.


نمایی از روز پُر شکوه ایران


در طول مسیر راهپیمایی، هر جا که امکان داشت، گوشه‌ای از این آرمان روایت می‌شد، گروهی با نمایش و گروهی با نوشته، گروهی با سرود و گروه دیگری با نماهنگ. در هر غرفه‌ای از خیابان‌های ایران سعی شده بود فلسطین مظلوم اما مقتدر به تصویر کشیده شود.


در کنار تمام زیبایی‌های روز جهانی قدس در ایران، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش، نیازمند قدرت دفاعی بود که جمهوری اسلامی سال‌هاست با تکیه بر توان خود آن را به دست آورده و روز قدس فرصت مناسبی برای نشان دادن بخشی از این دستاوردها بود. موشک «خیبرشکن»؛ جدیدترین موشک بالستیک ایران با بُرد ۱۴۵۰ کیلومتر که دوربُردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان به حساب می‌آید، موشک‌های «قدر» و «سجیل»، موشک «عماد» که آخرین موشک ساخت سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و موشک‌های جبهه مقاومت از «قاسم» جهاد اسلامی، «عیاش ۲۵۰» جنبش حماس، «فاتح ۱۱۰» حزب‌الله لبنان، «تشرین» ارتش سوریه، موشک بالستیک جمال ۶۹ نجباء عراق و موشک قدس ۲ انصارالله یمن از موشک‌هایی بودند که امروز در معرض دید عموم قرار گرفتند و مایه‌ی آرامش دوستان فلسطین و نگرانی دشمنان آن شدند. تصاویر یادگاری و سلفی‌های مردم به ویژه جوانان با موشک‌های ایرانی هم صحنه‌های جالب و هیجانی در خیابان‌های تهران رقم زد.


نمایی از روز پُر شکوه ایران


از هر که پرسیده شد چرا آنجاست؟ پاسخی جز حمایت از مظلوم در برابر ظالم شنیده نشد، از هر مادری درباره دلیل حضورش سؤال شد، به یاد کودکان و مادران شجاع فلسطین بُغض کرد و از هر جوانی درباره‌ی ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی پرسش شد، رجزی جز مقاومت نخواند. از هر که پرسیده شد، حمایت از قدس تابع کدام جناح و سیاست است، همه متفق‌القول حکایت فلسطین را فراتر از جناح‌های سیاسی توصیف کردند. این‌بار در کنار ایرانیان حامی فلسطین در خیابان‌های تهران، تعدادی از مردم یمن هم حضور داشتند که مقاومت آن‌ها هم زیاده‌خواهی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را آرام آرام فرونشانده و فتح قریب و استقلال‌شان را نوید می‌دهد.


همپای مردم، مسئولان لشکری و کشوری هم در این مراسم حضور داشتند: از رؤسای قوا گرفته تا وزرا، مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و قضایی و تقنینی و نظامی از حاضران بودند و بر اهمیت حمایت از مردم فلسطین تأکید کردند.


دو سال دوری از حضوری پُرشکوه به دلیل همه‌گیری کرونا، مردم را دلتنگ شعارهایی کرده بود که ایران را به حامی مردم فلسطین تبدیل می‌کند و غزه را هم مانند ایران عزیز. مردم یکپارچه برای رژیمی مرگ خواستند که نامشروع است و کاری جز کشتار ندارد. مردم ایران برای رژیمی نابودی خواستند که حق ابتدایی زندگی را از بسیاری از زنان و مردان و حتی کودکان بی پناه فلسطین گرفته و به پشتوانه قدرت‌های غربی، طلبکار جامعه جهانی است.


به فاصله ساعاتی از این حضور شکوهمند، رهبر معظم انقلاب، آن را مایه دلگرمی مردم فلسطین دانستند که با تمام وجود در برابر اشغالگران ایستاده‌اند. حضور مردم از سوی آیت‌الله خامنه‌ای پُر برکت توصیف شد که تداوم آن ایستادگی می‌تواند یکی از نشانه‌های آن برکت باشد.


نمایی از روز پُر شکوه ایران


رهبرمعظم انقلاب صحنه امروز فلسطین را عرصه‌ای دانستند که همه مردم آن یکپارچه جهاد هستند و همین تنها راه نجات غزه خواهد بود. قطع امید از بیگانگانی که به هیچ خودی و غیرخودی رحمی ندارند و پایبند هیچ پیمانی نیستند، می‌تواند به الگویی برای تمام کشورهای منطقه و حتی دیگر نقاط جهان تبدیل شود تا با دل‌بستن به وعده‌های پوچِ غرب، عصاکش کورهای نشسته در تل‌آویو و واشنگتن نباشند. مردم ایران سال‌هاست از غرب و شرق و حمایت آن‌ها دست شسته و شاید به همین دلیل است که آزادانه در روز قدس می‌توانند از آرمان آزادی و استقلال چنین بی‌پروا سخن بگویند و فریاد بزنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید