دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور چهارساله است دولت سیزدهم صادق



فضلی مشاور وزیر خارجه و مدیرکل وزارتی وزارت خارجه شد


تهران- ایرنا-وزیر امور خارجه کشورمان محمد صادق فضلی را  به سمت مشاور…


  • ۹۰ درصد ایثارگران فعال تحت پوشش وزارت ارتباطات، تبدیل وضعیت شدند

    تهران-ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد میانگین طول مدت هر سفر رییس جمهور به استان‌ها را حدود ۹ روز عنوان کرد و گفت: مصوبات سفرهای استانی رییس‌جمهور چهارساله است.


    به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «سیدصولت مرتضوی» روز دوشنبه و در آستانه هفته دولت در نشست خبری گفت: هفته دولت به نام دو شهید بزرگ شهید رجایی و شهید باهنر مزین شده است که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.


    معاون اجرایی رییس جمهور درباره یکسالگی دولت گفت: اساس تفکر این دولت اعتلای انقلاب اسلامی و اتکا به مردم و حل مشکلات جامعه با همکاری مردم است.


    پرکاری، روحیه انقلابی، فساد ستیزی و صادق الوعد بودن از ویژگی‌های دولت سیزدهم است


    مرتضوی عنوان کرد: کارامدی، پرکاری، روحیه انقلابی و فساد ستیزی و صادق الوعد بودن از ویژگی‌های دولت است.


    سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: توفیق‌های خوبی این دولت داشته که نمونه‌ آن تولید واکسن، مدیریت منابع، مدیریت حامل‌های انرژی، در حوزه دیپلماسی و توسعه ارتباطات در چارچوب عزت ایران اسلامی، مانع‌زدایی در کسب و کار و سفرهای استانی است.


    مرتضوی درباره اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهور به ۳۱ استان گفت:  میانگین هر سفر حدود ۹ روز بود و رییس جمهور به تمام استان سفر کرد و با تمام ظرفیت کارشناسی وارد میدان شد و برای اجرای سفرها برنامه‌ریزی‌های مختلف داشته است.


    مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور چهارساله است


    معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: احصا طرح‌های عمرانی نیمه تمام یکی از موضوعاتی بود که قبل از سفر انجام‌ می‌شد.


    وی افزود: در حین سفر رییس جمهور دستورهایی را صادر می کرد که مخاطب دستگاه های اجرایی بودند و معاونت اجرایی هم پیگیری اجرای آنها بود.


    مرتضوی با بیان اینکه سیاستگذاری رییس جمهور در رفع تنگناها و گره گشایی از طرح‌های عمرانی متوقف بود، اظهار داشت: در مجموع ۹۱۰ فقره توافق نامه در ۳۱ استان داشتیم و مجموع طرح ها پنج هزار و ۳۰ طرح عمرانی بوده است. همچنین در سفرهای استانی موضوع مسکن روستایی و شهری هم‌ در دستور کار قرار گرفت.


    وی درباره سفرهای استانی به  ۱۷ استان که سال گذشته انجام شد گفت: تمام اعتبارات این ۱۷ استان به طور کاملا تخصیص یافته است و تا اواخر شهریور هم یک تخصیص دیگری خواهیم داشت.


    معاون اجرایی رییس جمهور  یادآور شد که بیشتر مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور چهارساله است . 


    مرتضوی گفت: از مجموع پنج هزار  و ۳۰ طرح یک هزار و ۵۸۷ طرح زیربنایی و ۴۷۲ طرح در حوزه بهداشت و ۱۴۲ طرح زیر ساختی است.


    دور دوم سفرها پس ابلاغ تمامی مصوبات آغاز می شود


    مرتضوی درباره دور دوم سفرهای استانی توضیح داد: دور دوم بعد از یک دوره تنفس و ابلاغ تمامی مصوبات آغاز می‌شود، رویکرد ما متفاوت است و اگر ویروس کرونا کاهش یابد پیشنهاد کارشناسان این است که حضور رییس جمهور در اجتماعات عمومی بیشتر شود اما اساس سفر دور دوم نظارت میدانی ‌و رصد اجرای مصوبات دور نخست است.


    بیش از ۹۸ درصد از مصوبات سفرهای استانی اجرا شده یا در دست اجراست


    وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد از مصوبات اجرا شده یا در دست اجراست.


    معاون اجرایی رییس جمهور در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینکه چند درصد بودجه‌های عمرانی که در سفرهای استانی رییس جمهور تصویب شده به استان‌ها اختصاص یافته است، گفت:  در سال ۱۴۰۰ از محل منابع عمومی ۱۲۲ درصد از اعتبارات تامین و پرداخت شده و سایر منابع هم‌کامل پرداخت شده است.


    دولت رشد اقتصادی هشت درصدی را در استان‌ها هدفگذاری کرده است


    مرتضوی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا که استان ها چند درصد رشد اقتصادی داشتند و روند نظارت تا چه میزان در کاهش فساد اثربخشی داشت، گفت: هدفگذاری دولت رشد اقتصادی هشت درصد است و امیدواریم به این هدف دست یابیم.روند نظارت‌ها نیز به صورت تمام وقت از دو طریق، سامانه ای و میدانی انجام می‌شود.


    ۵١۶ طرح در هفته دولت افتتاح می شود


    معاون اجرایی رییس جمهور گفت : از مجموع پنج هزار و سی طرح در هفته دولت ۵١۶ طرح افتتاح می‌شود.


    مرتضوی درباره راهبرد معاونت اجرایی برای اجرای تمام مصوبات استانی گفت: رسالت معاونت اجرایی اجرای مصوبات است و این مصوبات با منابعی که امکان تحقق دارد صادر شده است.


    وی ادامه داد:معاونت اجرایی از طریق میدانی و دعوت از نمایندگان دستگاه های استانی و ملی اجرای مصوبات سفرهای استانی را پیگیری می‌کند. اساس کار ما حل مسایل و رفع مشکلات است و اگر مصوبه ای امکان اجرای کامل نداشته باشد شفاف سازی می کنیم.


    معاون اجرایی رییس جمهور  گفت : یک سال از عمر دولت می‌گذرد، اساس تفکر این دولت اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی و اتکای به مردم و حل مشکلات جامعه با همکاری مردم است. دولت تعامل عزتمندانه با دنیا را در چهارچوب سیاست های عزت، مصلحت و حکمت در پیش گرفته است. 


    سرپرست نهاد ریاست جمهوری توجه و اتکا به ظرفیت های داخلی کشور و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان و اتکا به اقتصاد دولت و عبور از شرطی شدن اقتصاد را از ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد.


    معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره تامین منابع  مصوبات توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه حدود ۵۰ درصد منابع را باید پرداخت کند و از محل تهاتر نفت ۳۵ درصد و سایر منابع هم باید تأمین اعتبار صورت گیرد.


    مرتضوی این را هم گفت که در حوزه ازدواج ۷۰ هزار میلیارد تسهیلات وام در ۳۱ استان پیش بینی و تعهدات سال ۱۴۰۰ صد درصد انجام شده و برای تعهدات امسال برنامه ریزی شده است.


    اعضای دولت تمام وقت در اختیار مردم هستند


    معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره انتقاد برخی به سفرهای استانی و هزینه بردار بودن آنها گفت: مدعیان باید بگویند در کجا کارآمدی وجود نداشته است. سفرهای استانی کاملاً با نگاه کارشناسی انجام می‌شود و در راستای خدمت به مردم است. برای مثال وقتی گفته می‌شود مشکل آب‌گرفتگی خیابان‌های اهواز با اقدامات دولت مرتفع شده، این موضوع قابل بررسی و قضاوت است. بخشی از طرح ها روی زمین و بخشی زیر زمین است و روی زمینی‌ها راحت قابل رصد بوده و مواردی مانند آب، برق و گاز نیز قابل ارزیابی هستند. تمام آرمان ما حل مشکلات مردم است. تمام اعضای دولت تمام وقت در اختیار مردم هستند.


    مرتضوی درباره مصوبات آب استان اصفهان گفت: دولت برای حل مشکل همه مردم در حال تلاش است. همه ملت ایران برای این دولت عزیز هستند. بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد و جلسات متعددی برای پیگیری و حل مشکلات مردم برگزار شده است،تاکنون ۵۸۰ جلسه در سطح کارشناسی و مدیریتی در حد جلسه هیات وزیران برای پیگیری مصوبات برگزار شده است.


    وی در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص اینکه در مجموع دولت چه مبلغی را برای سفرهای استانی تخصیص داده است، توضیح داد: مصوبات چهار ساله هستند و باید در طول چهار سال تکمیل شوند. از چند محل برای اجرای مصوبات پیش بینی منابع صورت گرفته است. بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد از منابع عمومی اختصاص منابع داشتیم و از زمان عقب نیستیم و متناسب با زمان پیش می‌رویم. 


    معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد که حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته و ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم تا پایان شهریور تخصیص خواهد گرفت و طبق زمانبندی از ایفای تعهدات خود عقب نیستیم.


    موضع دولت در مورد انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صمت


    معاون اجرایی رییس جمهور درباره با تفکیک وزارت صمت گفت: مجلس طرحی را در رابطه با انتزاع بازرگانی از وزارت صمت به تصویب رساند که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان‌ روبرو شد که تامین‌ منابع و بار مالی از جمله ایرادات بود اما دولت اعلام‌ کرد که با این طرح موافق و بر این باور است که این دو وزارت خانه از هم‌تفکیک شوند. حال دولت و مجلس در حال گفت و گو هستند و اگر طرح‌ مجلس ضمانت اجرا داشته باشد دولت به آن عمل می‌کند و اگر ضرورت داشته باشد که دولت لایحه بدهد این موضوع قابل بررسی است‌.


    اولویت دولت در حوزه آموزش تبدیل مدارس کانکسی به مدارس ایمن 


    مرتضوی  درباره تعدادمصوبات استانی در حوزه آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی یکهزار و ۱۰۱ طرح را پیش بینی کردیم و بر اساس آن اعتبارات را تخصیص دادیم. اعتبارها نیز بر اساس پیشرفت پرداخت شده و مرتب نیز ادامه خواهد داشت. در حوزه آموزش و پرورش در ۳۱ استان طرح داشتیم و اولویت اول را به مدارس کانکسی و کپری است تا تمام این مدارس به مدارس مناسب و ایمن تبدیل شوند. در سایر طرح‌ها در حوزه ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی طرح‌های نیمه تمام را احیا کردیم و برای طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تأمین اعتبار صورت گرفته است.


    معاون اجرایی رییس جمهور یکی از اقدامات شاخص دولت را راه اندازی شورای عالی جهاد در حوزه کشاورزی، روستاها، عشایر و سایر حوزه‌ها عنوان کرد و گفت که این شورا راه اندازی شد و با تمام توان با گروه‌های جهادی در حال کار هستند که نتایج اقدامات در آینده مشهود خواهد بود.


    معاون اجرایی رئیس جمهور درباره اقدامات دولت برای گسترش روابط با جهان و همسایگان اظهار داشت: دولت به ارتباط تنگاتنگ با کشورهای دوست، همسایه و برادر معتقد است. ارتباطات بسیار مناسبی با کشورهای همسایه داشته و عضویت ایران در اجلاس شانگهای و ارتباط با سیر کشورها در دستور کار دولت قرار گرفته و توفیقات بسیار خوبی در عمل له دست آمده است.


    معاون اجرایی رئیس‌جمهور این را هم کفت که در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای این دولت و شخص رئیس جمهور ارتباطات وسیعی ایجاد کرد.





  • دیدگاهتان را بنویسید