دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مردم ایران ۴۵ سال مقابل تحریم های آمریکا بسیجی وار مقابله کرده اند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا گفت: تمام مردم ایران از جمله اشخاص مهم سیاسی، اجتماعی، ادارات، شرکت، موسسات و کارخانه‌های خصوصی ۴۵ سال تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا بسیجی وار مقاومت و مقابله کرده‌اند.


سردار عباسقلی زاده یکشنبه، ۲۸ آبان ماه در نشست خبری، بسیج را مایه امنیت، اقتدار، آرامش و پیشرفت نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در امنیت با دو مقوله دفاعی و درون کشوری مواجه هستیم که در امنیت دفاعی، کشورهای دیگر توان تجاوز به ایران اسلامی را ندارند و در امنیت داخل کشوری، زندگی روزمره خانواده‌ها، ادارات، مدارس و کارخانجات در جریان است و طبق فرموده مقام معظم رهبری نیز کشور در سایه امنیت پیشرفت می‌کند و فردی که دچار خطر و بحران امنیتی شده باشد، قدردان امنیت خواهد بود.


به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بسیج نیروی مخلص، ایثارگر، مخلص، فداکار، خدمتگزار، عاشق خدمت و ولایت است که در این ۴۴ سال در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی، سیل، زلزله، محرومیت زدایی، کمک و رفع محرومیت نقش بسزایی داشته است.


وی ادامه داد: امروزه تمامی کشورهای غربی و آمریکا در سایه اقتدار نظامی انقلاب اسلامی از اقدام نظامی علیه ایران پرهیز می‌کنند و حتی برای عدم هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری آمریکا از ما تشکر می‌کنند و این امر مرهون تفکر بسیجی است که تمام عرصه‌های جامعه را فرا گرفته است.


عباسقلی زاده به تولید بیش از ۹۵ درصد از داروها در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، دفاعی و بهداشت و درمانی جاری بوده و پزشکان ما در کشورهای دیگر، بیمارستان برای معالجه بیماران می‌سازند و این درحالی است که در زمان طاغوت از فیلیپین، هندوستان و پاکستان پزشکانی به کشور می‌آمدند.


وی با بیان این‌که بسیج به نظام سلامت در ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال و درمان بیماری کرونا کمک شایانی کرد، گفت: رهبر معظم‌ انقلاب، ۱۵ سال گذشته شعار سال‌ها را حول محور اقتصاد قرار دادند ولی ما همواره این فرامین را شعار تلقی کرده و عملیاتی نکرده‌ایم اما دولت انقلابی سیزدهم، در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.


وی، دلیل خروش اصلی مردم فلسطین را آوارگی ۷۵ ساله توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی عنوان کرد و ادامه داد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در این ۷۵ سال، منازل و روستاهای فلسطینیان را آتش زده و از هیچ ظلم و بدی علیه این ملت مظلوم و مقتدر دریغ نکرده است ولی امروزه به همت انقلاب اسلامی، رزمندگان فلسطینی با مقاومت خود وجدان انسان‌های آزاده را بیدار کرده‌اند و اغلب کشورهای غربی و عربی از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند.


فرمانده سپاه عاشورا، برنامه‌های هفته بسیج مستضعفین را تشریح کرد و از اجرای ۱۲۰۰ برنامه در استان خبر داد و افزود: در قرارگاه محرومیت‌زدایی طی یک سال اخیر، کارهای زیادی به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان انجام گرفته است.


وی تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام کمک تحصیلی، کمک به آزادسازی زندانیان با جرائم غیرعمد، تهیه ۲۱۹ جهیزیه برای نوعروسان، تهیه کالاهای اساسی خانوار نیازمند، خدمات آموزشی چون تدریس خصوصی و عمومی، ترمیم ۱۴۰ واحد مسکونی و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به ارزش ۵۳ میلیارد تومان از جمله کارهای انجام گرفته در سپاه عاشورا بوده و هم‌چنین بسیج در زلزله، کرونا و سیل همیشه در کنار مردم حاضر بوده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید