دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

لزوم تبیین واقعه غدیرخم

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی بر لزوم تبیین واقعه غدیرخم تاکید کرد و گفت: تبیین واقعه غدیرخم وظیفه‌ی همگانی است که باید تشریح گردد.


حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، چهارشنبه، هفتم تیرماه، در نشست خبری خاطرنشان کرد: از عید قربان تا عید غدیرخم که دهه امامت و ولایت نامگذاری شده، فرصت ارزشمندی است که بتوانیم وظیفه و دِین خود را نسبت به غدیرخم و امیرالمؤمنین(ع) عطا کنیم.


وی با اشاره به شان و منزلت روز غدیر بیان کرد: در چنین روزی پیامبر اکرم(ع) در حضور ۱۲۰ هزار نفر با خطبه‌ی مفصل یک واقعه‌ی بی‌نظیر را به رخ همگان کشیدند در این خطبه پیامبر نه تنها ولایت امیرالمؤمنین(ع)، بلکه ولایت دوازده امام را اعلام کردند مخصوصا در مورد امام زمان(عج)، که وارث و صاحب غدیر هستند. 


وی افزود: پیامبراکرم(ص) در خطبه غدیر ۱۰۰ آیه را تبیین و تفسیر کردند که مهم‌ترین آنها تفسیر سوره‌ی حمد است که فرمودند: صراط مستقیمی که بر شما واجب است اول من هستم، بعد علی(ع) و بعد ایشان فرزندانش هستند.


کاملی‌فر با اشاره به آیه‌ی تبلیغ که در این روز بر پیامبر(ص) نازل شده، بیان کرد: در آیه تبلیغ، خداوند صریح و محکم بحث امامت و ولایت را مطرح کرده و حتی به پیامبر خود گفته که اگر این مسئله را بیان نکنی رسالت خویش را انجام ندادی؛ این موضوع نشان ‌دهنده‌ی آن است که هیچ مسئله‌ای به اندازه‌ی غدیر در قرآن به آن تاکید نشده است.


 وی با اشاره به اینکه عید غدیر خم عیدالله اکبر نامگذاری شده، ادامه داد: برای غدیر در روایات مختلف ۸۰ عنوان انتخاب شده، روز دیدار، روز شادی و سرور، روز اطعام، روز هدیه دادن و … از جمله عنوان‌هایی هستند که با توجه به اهمیت آن انتخاب شده است.


وی به یکی از آداب غدیر اشاره کرد و گفت: توزیع اطعام غدیر یکی از آداب این روز به شمار می‌رود که در قالب اطعام و احسان غدیر در استان تشکیل خواهد شد و شعار ما این است که هر خانواده حداقل با یک اطعام یا با یک پرچم در بزرگداشت دهه امامت و ولایت مشارکت داشته باشد.


کاملی فر به یکی از حرکت‌های مردمی در این روز اشاره کرد و ادامه داد: امسال نزدیک به یک میلیون پرس غذا در آذربایجان شرقی پخته و در بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.


وی فعالیت‌های بنیاد بین المللی غدیر را مردمی و غیر دولتی تلقی کرد و گفت: همه فعالیت‌های این بنیاد مردمی بوده و کسانی که در این بنیاد مشغول به کار هستند به عشق امیرالمؤمنین کار می‌کنند؛ این بنیاد در ۱۶ کمیته فعالیت دارد که ریاست آن در آذربایجان شرقی بر عهده‌ی نماینده‌ی ولی‌فقیه است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید