دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سندروم گردن پیامکی را می شناسید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طول روز، زمان زیادی با گوشی هوشمند یا تبلت کار می‌کنید و دچار دردهای شدیدی در ناحیه گردن، کمر و یا حتی شانه‌ها می‌شوید، احتمالاً به «سندروم گردن پیامکی» مبتلا هستید. اگر می‌خواهید از این مشکل مصون بمانید به چهار توصیه این ویدئو عمل کنید.


به گزارش شفقنا رسانه استفاده از گوشی‌های هوشمند برای مدت طولانی و خم کردن سر در ساعات زیادی از روز، می‌تواند باعث درد در ناحیه گردن، شانه‌ها و کمر شود. خم کردن ناخودآگاه سر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت برای خواندن پیام یا انجام بازی در طولانی‌مدت شما را دچار «سندرم گردن پیامکی» خواهد کرد. بیماری که ناشی از استفاده مفرط و اشتباه از گوشی تلفن همراه است.
ارسال مداوم پیام با تلفن همراه در مواردی که بیش از حد استاندارد باشد می‌تواند آسیب‌هایی را در مچ دست و انگشتان ایجاد کند. اگر شغل و حرفه شما به‌گونه‌ای است که زیاد با تلفن همراه سروکار دارید این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار بیماری نشوید.
اولین توصیه این است که تنبلی را کنار بگذارید و کمی ورزش کنید. همچنین به‌جای اینکه گردن خود را روی صفحه تلفن خم کنید دست خود را بالا بیاورید و با گوشی کار کنید. بالا آوردن دست به‌جای خم کردن سر باید به عادت همیشگی تبدیل شود.
دوم اینکه وقتی در محل کار یا در منزل در یک‌جای ثابت می‌نشینید برای استفاده از گوشی از ابزارهای کمکی مثل پایه‌های نگهدارنده گوشی استفاده کنید.
سومین پیشنهاد اینکه برای انجام بسیاری از کارها می‌توانید به‌جای لمس گوشی و تایپ کردن از دستیارهای صوتی استفاده کنید خصوصاً در هنگام رانندگی. یادتان باشد فرستادن پیام صوتی یا تصویری هم کمتر از تایپ کردن سر شما را خم می‌کند و هم حس و حالتان را بهتر منتقل می‌کند.
آخرین توصیه ما به شما این است که آموزش مجازی در تلفن همراه، بچه‌ها را خسته می‌کند. می‌توانید ابزارها و روش‌ها را تغییر دهید و تا جایی که ممکن است خواندن نوشته‌های طولانی یا نوشتن متن‌های بلند را با رایانه شخصی انجام دهید و فقط کارهای کوتاه را با گوشی انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید