دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اظهار نظر مردم درباره پروژه ها از طریق نصب نرم افزار روی تلفن

شهردار تهران گفت: مردم با استفاده از نرم‌افزاری که روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند، می‌توانند با مشاهده تمامی پروژه‌ها درباره آن‌ها نظر دهند و در کنار آن نیز ما از طریق مناطق و نواحی تقسیم کاری صورت دادیم تا بتوانیم بسیج شویم و به سراغ مردم برویم تا به شکل حضوری نظرات آن‌ها را دریافت کنیم.


به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه گردهمایی تبیین طرح بودجه ریزی مشارکتی برای تحقق مردمی سازی اداره شهر که امروز ( ۲۸ آذرماه) در برج میلاد برگزار شد، با بیان این مطلب که بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح دو طرحی هستیم که انجام آن از سابق بر دوش ما مانده بود، گفت: صبح امروز چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در شهر تهران بود که در آن، کانون افکار سنجی تهران را مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران راه اندازی کرد تا بتوانیم به صورت کلی نظرات مردم را درباره موضوعات مختلف داشته باشیم و منطبق با آن ها بتوانیم گام های اساسی خود را در مدیریت شهری برداریم.


شهردار تهران با اشاره به گردهمایی تبیین طرح بودجه ریزی مشارکتی برای تحقق مردمی سازی اداره شهر افزود: امروز عصر نیز شاهد طرحی بودیم که ماه ها برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود و  بر اساس آن پروژه های مختلف شهری دسته بندی شد.


زاکانی با بیان این مطلب که در دسته بندی انجام شده بخشی از این پروژه ها، پروژه های کلان، بخشی پروژه های شهری، بخشی پروژه های منطقه ای و بخش دیگر پروژه های محله ای است، ادامه داد: امروز شاهد شروع یک کار گسترده در خصوص انتقال این پروژه به مردم عزیز در محله ها برای دریافت نظرات در جهت رتبه بندی و اولویت بندی آن ها برای اقدام بودیم که کار بسیار مبارکی است تا در این طرح خود مردم نظر بدهند که کدام پروژه برای آن ها مهم است و در اولویت اجرا قرار دارد.


وی افزود: امیدواریم بتوانیم از این طریق باب مشارکت را باز کنیم و با انتقال ظرفیت ها خود را به دریای بیکران مردم متصل کنیم تا در کنار استفاده از نظرات و دیدگاه های آن ها یک نوع  هم آفرینی در جهت خلق تهران بهتر داشته باشیم.


شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که نحوه مشارکت شهروندان در این طرح به چه گونه است؟ گفت: مشارکت مردم از طریق نرم افزاری است که روی تلفن همراه خود نصب می کنند و با استفاده از آن می توانند با مشاهده تمامی پروژه ها درباره آن ها نظر دهند و در کنار آن نیز ما از طریق مناطق و نواحی تقسیم کاری صورت دادیم تا بتوانیم بسیج شویم و به سراغ مردم برویم و به شکل حضوری نظرات آن ها را دریافت کنیم.


زاکانی ادامه داد: تمامی پروژه ها به طرق مختلف احصاء و در حال احصاء است و پروژه هایی که بنا بر اجرای آن است و اقدام هایی نیز در این مسیر صورت گرفته اهم و فی الاهم آن از سوی مردم انجام می شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید