دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اکره با یک تیم دسته یکی برای انتقال امتیاز به مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: مذاکراتی را با یک تیم دسته یکی در سطح کشور آغاز کرده‌ایم و در حال پیگیری برای تملک آن با کمک یک منبع مالی هستیم.


احسان اصولی در حاشیه مجمع سالانه هیات فوتبال خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت نه چندان خوب نمایندگان فوتبال خراسان رضوی در لیگ‌های کشوری اظهار کرد: همانطور که مهدی تاج در جلسه مجمع تاکید کرد، هیات‌های فوتبال هیچ ماموریتی برای تیم‌داری در مسابقات کشوری ندارند و انتظاری که مهدی تاج بابت حضور پررنگ‌تر خراسان رضوی در رقابت‌های کشوری دارد از مجموعه مدیریت خراسان رضوی است.


وی تاکید کرد: حضور یک باشگاه از یک استان در لیگ برتر فوتبال موضوعی است که از توان یک یا دو دستگاه خارج است. بایستی کل استان در این حوزه پای کار بیایند. اگر اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان تیم‌های لیگ برتری دارند دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال آن استان‌ها در قالب ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود حضور پیدا کرده‌اند. تمام باشگاه‌هایی که در استان کرمان در مسابقات کشوری حضور دارند متعلق به شرکت‌های معدنی و بنگاه‌های اقتصادی آن استان هستند.


رییس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: قطعا هیات فوتبال و اداره‌کل ورزش‌وجوانان و استانداری نمی‌تواند فراهم‌کننده تمام این امکانات باشد. بودجه‌های باشگاهای لیگ برتری را ببینید؛ این بودجه‌ها از توان بخش خصوصی گاها خارج است. از همین رو می‌طلبد مجموعه مدیریت استان پای کار بیاید.


اصولی تصریح کرد: تیم لیگ برتری ما در سال ۹۶ دچار مشکلاتی شد. در آنجا توانستیم فضایی را فراهم کنیم که تیم پدیده از بحران عبور کند. در سال ۹۹ که شهرخودرو در آستانه سقوط بود، با دستور مقامات استان و مقام قضایی هیات فوتبال استان را مامور کردند تا سرپرستی تیم را بر عهده بگیرد، از منابع استان، تیمی که در همان فصل گزینه سقوط بود را با هدایت هیات فوتبال به جایگاه نهم جدول رساندیم.


وی گفت: وقتی این شرایط افول پیدا می‌کند و حمایت‌ها کاهش می‌یابد دیگر یک دست صدا ندارد. یک هیات فوتبال چه در فوتبال و چه در فوتسال به تنهایی نمی‌تواند این کار را به سرانجام برساند. در حوزه بانوان ۲ سال تیم لیگ برتری داشتیم که پس از آن بخش خصوصی پای کار آمد و در حال حاضر تیم فوتسال بانوان خانه من به خوبی کار خود را در لیگ برتر فوتسال بانوان انجام می‌دهد. پیگیر تیم کیان نیشابور نیز هستیم، هیات فوتبال استان منابع ویژه‌ای در اختیار ندارد که چنین هزینه‌هایی را از جیب خودش پرداخت کند.


اصولی عنوان کرد: در حال حاضر تمام بحث‌های ما برای تیم‌داری، مشکلات مالی است. مشکل منابع انسانی، مدیریتی و بازیکن نداریم. وقتی نتوانید با منابع مالی کافی هزینه تیم‌ها و بازیکنان را پرداخت کنید، تیم‌ها دچار مشکل می‌شوند. عمده مشکل ما در فوتبال خراسان رضوی منابع مالی است و تامین منابع مالی در تمام دستگاه‌ها یک عزم عمومی را می‌طلبد.


وی گفت: از مقامات استان و نمایندگان مجلس و بنگاه‌های اقتصادی تقاضا دارم از باب ایفای مسئولیت‌های اجتماعی  و ایجاد شادی و امید به جوانان به این موضوع نگاه کنند. فوتبال ایران برعکس فوتبال در اروپا نه تنها درآمد ندارد، بلکه هزینه‌های زیادی بر جای می‌گذارد، اما بنگاه‌های اقتصادی هزینه کردن در فوتبال را به عنوان یک سرمایه‌گذاری اجتماعی در نظر بگیرند.


رییس هیات فوتبال خراسان رضوی افزود: البته مذاکراتی را با یک تیم دسته یکی در سطح کشور آغاز کرده‌ایم. تیمی آماده وجود دارد که به مشهد منتقل شود، اما در حال پیگیری برای تملک آن با یک منبع مالی هستیم. امیدوارم همه دستگاه‌ها همدل باشند. در این برهه زمانی باید بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان را متقاعد کرده تا سرمایه‌گذاری کنیم.


وی در خصوص اینکه آیا برای دوره انتخاباتی سال آتی هیات فوتبال خراسان رضوی برنامه‌ای خواهد داشت یا خیر، گفت: به موقع در این خصوص صحبت خواهم کرد.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از سمت سخنگوی فدراسیون فوتبال برکنار شده یا خیر، تصریح کرد: آقای علوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال است و بحث اطلاع‌رسانی از وظایف او است.


در استعدادیابی بذر کاشته‌ایم


همچنین احسان اصولی در مجمع سالانه هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: رویکرد هیأت فوتبال خراسان رضوی شکل‌دادن زیرساخت‌ها و ایجاد مبناهای لازم در حوزه‌های مختلف بوده است. این دوره از هیأت فوتبال خراسان رضوی را به نام هیأت شهرستان‌ها می‌شناسند. سیاست تمرکززدایی و پخش امکانات و توجهات در اقصی نقاط کشور در هیأت فوتبال استان نیز مورد توجه قرار گرفته است.


رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: در امر استعدادیابی گام‌هایی برداشته و بذرهایی کاشته‌ایم که جوانه‌های آن در فوتبال و فوتسال و در بخش آقایان و بانوان در آینده‌ای نه‌چندان دور در سطح ایران و آسیا به ثمر خواهد نشست.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید