دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

لزوم ایجاد واحد اطفای حریق هوایی در پایتخت آتش نشانان تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به نیاز کشور و بویژه تهران به ایجاد واحد اطفای حریق هوایی، گفت: اطفای حریق هوایی به آن شکل در کشور ما وجود ندارد و با هماهنگی نیروهای مسلح، به صورت موضعی این کار صورت می‌گیرد. 


به گزارش ایسنا، حسین نظری ضمن حضور ر مراسم افتتاحیه ایستگاه ۱۳۵ آتش نشانی در قالب پویش امید و افتخار، گفت: هر اتفاقی در شهر رخ دهد، همکاران ما در شهرداری، آتش نشانی و… اولین جبهه هستند و شهروندان برای رفع مشکلات خود به ما مراجعه می کنند. 


وی افزود: از آنجایی که خدمت به مردم بسیار اهمیت دارد، این امر نیازمند تجهیزات جدید و مناسب است که امیدواریم به زودی ناوگان ما نو شود. 


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران  ادامه داد: آتش های ناخواسته‌ای که در تهران رخ می دهد همکاران ما برای مقابله با آنها روش‌های خاموش کردن، کنترل یا هدایت را انجام می دهند و هدف آنان حفظ سلامت افراد  و جلوگیری از آسیب به اموال مردم است. همچنین حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر اهداف ما است. 


نظری گفت: این اقدامات نیازمند مهارت‌های عمومی و تخصصی است که خوشبختانه آتش نشانان ما در شرایط خوب آمادگی قرار دارند. این شغل بسیار خطرناک و آسیب زا است اما همکاران ما تا پای جان وظایف خود را انجام می دهند. 


وی افزود: ما دو عملکرد  عامل و  غیرعامل داریم که عملکرد عامل همان آتش نشانان ما هستند که در شرایط خوبی قرار دارند. همچنین  حوزه غیرعامل استفاده ساختمان‌ها از مواد نسوز یا کندسوز و استفاده از دیوارهای جداکننده و مواد دیرذوب شونده و غیراشتعال ساز است که باید به آن توجه شود و ان‌شاءالله شاهد کم شدن حریق ها باشیم و روزی باشد که ایستگاه‌های آتش نشانی به جای افتتاح،  تعطیل شوند؛ زیرا مردم ایمنی را رعایت می کنند.


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: نگاه کمک به آتش نشانی وجود دارد؛ اما ما برخی تجهیزات را نداریم و لیست آن را در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم و امیدواریم زودتر تأمین شوند، بطور مثال آتش نشانان باید هوشمند وارد حادثه شوند یعنی هر کدام «جی پی اس» داشته باشند و موقعیت افراد مشخص باشد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید