دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فینالیست های پنچ وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور مشخص


P>به گزارش خبرنگار ایرنا در این رقابت‌ها که از امروز چهارشنبه با حضور ۳۱ استان و کشتی‌گیران کیش، قشم، اروند و توابع تهران برگزار شد، ۱۹۰ کشتی‌گیر پنج وزن نخست در اوزان ۵۷ کیلوگرم با ۳۶ کشتی‌گیر، ۶۵ کیلوگرم با ۴۰ کشتی‌گیر، ۷۴ کیلوگرم با ۴۱ کشتی‌گیر، ۸۶ کیلوگرم با ۴۰ و ۹۷ کیلوگرم با ۳۳ کشتی‌گیر رقابت کردند که در پایان هر وزن ۲ کشتی‌گیر به دیدار فینال راه یافتند.


در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری از مازندران الف در دیدار نیمه نهایی از سد علی خرم‌دل از تهران الف گذشت و فینالیست شد.


همچنین در این وزن رضا مومنی و صابر جانجانی هر ۲ از مازندران دیدار نیمه نهایی را برگزار کردند که این رقابت با برتری مومنی و رسیدن او به فینال به پایان رسید.


در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزادخلیلی از مازندران الف با برتری در برابر رحمان رحیم‌پور از فارس توانست به فینال راه یابد تا فردا به مصاف مرتضی قیاسی‌چکا از لرستان برود.


قیاسی در رده‌بندی توانسته بود ابوالفضل حاجی‌پور از مازندران را شکست دهد.


در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور از مازندران الف در یک کشتی حساس و نزدیک امیرحسین حسینی از توابع تهران را شکست داد و راهی فینال شد و در دیگر کشتی این مرحله یونس امامی از تهران الف فریبرز بابیی از مازندران را مغلوب کرد و دیگر فینالیست این وزن شد.


در وزن ۸۶ کیلوگرم محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی در یک کشتی نزدیک علی منصوری از گلستان را شکست داد و به فینال رسید.


همچنین مجتبی اصغری در همین وزن با پیروزی در برابر عزت‌الله اکبری راهی مسابقه نهایی شد.


در وزن ۹۷ کیلوگرم هم محمدحسین محمدیان از مازندران الف و اسماعیل نجاتیان از خراسان رضوی الف توانستند به ترتیب در برابر دانیال شریعتی‌نیا از همدان و میثم عبدی از تهران الف به پیروزی برسند تا فردا در مسابقه فینال با هم رقابت کنند.


بنابر اعلام فدراسیون کشتی به غیر از حسن یزدانی، محمد نخودی، کامران قاسم‌پور، امیرحسین زارع، علیرضا سرلک و مجتبی گلیج، مابقی کشتی‌گیران باید در چرخه اول این رقابت‌ها که در گرگان در حال برگزاری است حضور داشته باشند.


مسابقات فینال و شانس مجدد پنج وزن نخست فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.


همچنین وزن کشی پنج وزن دوم این رقابت‌ها فردا ساعت هفت صبح و رقابت‌های این پنج وزن شامل ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.


به دلیل اهمیت بسیار بالای این رقابت‌ها سهمیه‌های اضافی برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر) ، تهران (۵ نفر) و لرستان (۵ نفر) که در رقابت‌های نروژ نماینده داشته‌اند در نظر گرفته شده است.


بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم راهی رقابت های آسیایی خواهند شد، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی خواهند گرفت و بقیه نفرات از امکان حضور در رقابت های انتخابی جام تختی برخودار خواهند بود.


در این پیکارها مصطفی حسین‌خانی آزادکار المپیکی ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم در مسابقات حضور ندارد و برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند وی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده اما به نظر می‌رسد که او قصد دارد در انتخابی جام جهانی پهلوان تختی کارش را در چرخه انتخابی تیم ملی آغاز کند.


یکی دیگر از مدعیان تیم ملی کشتی آزاد علیرضا کریمی است که بعد از ناکامی برای دومین میدان المپیکی در توکیو، حضور پررنگی در میادین نداشت و تنها در مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد به همراه تیم شرکت داروسازی سهند ارس حضور یافت که شکست او در وزن ۹۲ کیلوگرم مقابل امیرحسین فیروزپور که عضو تیم فولادین ذوب آمل بود، حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد.


از دیگر نکات این مسابقات حضور امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم است که به دلیل تغییر وزن به ۷۰ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافته است.


اما در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری، ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی، مجید داستان و محمد رمضان‌پور، ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی، ایمان صادقی و حسن مرادقلی، ۷۰ کیلوگرم امیرحسین مقصودی، امیرمحمد یزدانی و مهران شیخی، ۷۴ کیلوگرم حامد رشیدی، عرفان الهی، سعید داداش‌پور، محمدرضا سرگو، جمال عبادی، ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی‌پور، عزت‌الله اکبری، سجادی غلامی، ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی، حسین شهبازی، احمد بذری، سینا غلامی، مهدی حاجیلوییان، ۹۷ کیلوگرم مرصاد مرغزاری، حسین رمضانیان، علی شعبانی و دانیال شریعتی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز یدالله محبی، امیررضا امیری، امین طاهری و علی اکبرپور از چهره‌های شناخته شده و مدعی هستند که به طور حتم تنور مسابقات را داغ خواهند کرد.


نفر اول ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم‌ ملی، مستقیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.


نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه باقی خواهند ماند و مجوز حضور مستقیم در جام‌تختی را به دست خواهند آورد.


به سایر کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور در جمع نفرات اول تا سوم قرار نگیرند، این مجوز داده خواهد شد تا در رقابت‌های انتخابی جام‌تختی حضور پیدا کنند.


دیدگاهتان را بنویسید