دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فرود فراز درست مثل استادفیروز ۲۱ جابه جایی در ۲۰ سال و دیگر


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش ایرنا، بعد از محمدرضا مهاجری، اکبر میثاقیان، فیروز کریمی و عبدالله ویسی نوبت به فراز کمالوند رسید تا پنجمین مربی لیگ بیست و یکم باشد که شغل خود را از دست می‌دهد. او که با نفت مسجدسلیمان تا پایان هفته چهاردهم ۱۱ امتیاز گرفته بود و تیمش را در جایگاه نازل پانزدهم مستقر کرده بود به صورت توافقی از این تیم جدا شد تا نماینده شهر اولین‌ها در آستانه دیدار با استقلال در هفته پایانی نیم‌فصل اول سرمربی‌اش را از دست بدهد.


کمالوند از ۱۹ سالگی به مربیگری ورود کرد. با تیم‌های نوجوانان، جوانان و امیدهای پاس به قهرمانی‌های استانی و کشوری دست پیدا کرد و به کمک فیروز کریمی خود را در قامت یک مربی در سطح بزرگسالان معرفی کرد. تجربه‌اندوزی در تیم‌های استقلال اهواز و ابومسلم باعث شد تا او با برق تهران رسما یک سرمربی بشود.


با برق تا آستانه لیگ برتری شدن پیش رفت اما نتوانست کاری از پیش ببرد. سپس پیام مشهد و سرخپوشان گزینه‌های بعدی کمالوند شدند اما اوج کار او صعود با شیرین‌فراز کرمانشاه به لیگ برتر بود. همراه با این تیم در لیگ برتر کارش را ادامه داد.

صنایع اراک و سپس تراکتور. با پرشورها سه سال درخشان را پشت سر گذاشت. به لیگ برتر آمد و تا یک قدمی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت.


دهه ۹۰ اما برای کمالوند آن طور که انتظار می‌رفت پیش نرفت. همه به دنبال موفقیت‌های ادامه‌دار او بودند اما تصمیم‌های اشتباه او را به یک مربی موقت و ناکام تبدیل کرد. پاس همدان، شهرداری تبریز، گسترش فولاد تبریز، صنعت نفت ابادان، گل ریحان البرز، آلومینیوم اراک، پارس جنوبی جم، شاهین بوشهر، استقلال تهران(دستیار)، سایپا، تراکتور و نفت مسجدسلیمان انتخاب‌های بعدی کمالوند بودند. او مدام بین لیگ برتر و لیگ آزادگان در رفت و آمد بود اما نه تیمی را سه باره به سطح اول فوتبال ایران آورد و نه با لیگ برتری‌ها به توفیق خاصی دست پیدا کرد.


او در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پنج تیم مختلف را سرمربیگری کرده و در چند سال اخیر به کسی معروف شده که بین راه از تیم‌هایش جدا می‌شود. او با تراکتور حتی به یک بازی هم نرسید و فرهاد مجیدی را هم در استقلال خیلی زود رها کرد. با سایپا تا پایان فصل نماند و در نفت مسجد سلیمان هم فرار را بر قرار ترجیح داد. شاهین را به هوای حضور در استقلال رها کرده بود.


۱۰ باشگاه مختلف و ۲۱ جابه‌جایی تا ۴۵ سالگی باعث شده تا فراز کمالوند را رقیب جدی فیروز کریمی در مسیر بیشترین تغییر تیم در تاریخ فوتبال کشورمان بدانیم. کمالوند مانند استادش علاقه‌ای به حضور بلندمدت ندارد و همین تغییر فضاها باعث شده تا هر ۲ تبدیل به مربیان ناکام شوند و نامشان در بین پنج سرمربی جدا شده لیگ بیست و یکم قرار بگیرد.


باید دید سومین دهه مربیگری فراز با اوج‌گیری‌اش همراه خواهد بود یا قرار است اتفاقات بدتری در پیش باشد.


دیدگاهتان را بنویسید