دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جمع آوری یک میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در خواف

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان خواف گفت: یک میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق برای اتومبیل در این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پولپاشی جو برای بی بی

آمریکا ۲۰ میلیارد پول به اسرائیل داده و سخن از ۱۸ میلیارد دیگر نیز می‌رود و در این یک سال ۵۰ هزار تن سلاح و ۷۵ هزار تن بمب در اختیار تل‌آویو قرار داده است.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دومین جشنواره ملی نان در کرمان آغاز به کار کرد

ایسنا/کرمان دومین جشنواره ملی نان عصر امروز ۲۴ مهرماه با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی استانداری، شهردار کرمان و جمعی از مسئولان، در محل پارک مادر شهر کرمان آغاز به کار کرد.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وعده رئیس سازمان اوقاف برای کمک به استان های محروم

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در جریان سفر به استان لرستان گفت: ما باید برای مولدسازی، زنحیره‌های غذایی، تولید انرژی سبز، آبزی‌پروری، معادن، ترانزیت، دانش‌بنیان‌ها و کارخانه‌های نیمه‌تعطیل مشارکت کنیم.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انحراف تسهیلات در بانک های خصوصی اعتبارات به جای تولید در جیب

ایسنا/گلستان رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه منابع برخی از بانک‌های خصوصی صرف پرداخت تسهیلات به خانواده بانکیان می‌شود؛ گفت: برخی از بانک‌های خصوصی پول را از سطح جامعه جمع آوری کرده و به جای هزینه در امور تولیدی صرف شرکت‌های خصوصی خود می‌کنند


ابوذر فردوسی امروز در اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق گرگان با اشاره به نامگذاری سال در حمایت از تولیدکنندگان گفت: تاکید بر استمرار شعار «حمایت از تولید» توسط مقام معظم رهبری بیانگر این موضوع است که تولید، صنعت و تجارت در کشور شرایط قابل دفاعی نداشته و مشکلات عمده تولید مربوط به قوانین مزاحم فضای کسب و کار بوده که مانع از شروع کار توسط کارآفرینان است.


 وی نوسانات ارزی، خام فروشی، عدم توجه به خصوصی سازی، عدم توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته، کمبود نقدینگی، عدم تقویت خطوط ریلی و دریایی و عدم بستر مناسب جهت حضور سرمایه گذاران خارجی را تاثیر گذار بر بحث صنعت و تجارت دانست و اظهار کرد: تولید باید توسط اهل فن بازنگری و بازمهندسی شود؛ چراکه اکسیر حیات‌بخش اقتصاد در تمام کشورهای پیشرفته تولید بوده و توجه به تولید باید در عمل مشهود باشد.


رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۹۷ که بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذاری‌های کشور را توسط بانک‌ها اعلام کرده؛ تصریح کرد: اقتصاد کشور ما بانک محور است اما سیاست‌های انقباضی و غیرکارشناسانه بانک و شرکت‌های زیر مجموعه آن‌ها ضررهایی جبران ناپذیر بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و از آنجایی که برخی از بانک‌های خصوصی پس از جمع آوری نقدینگی از سطح جامعه آن را به شرکت‌های زیر مجموعه خود وام می‌دهند؛ بابد تسهیلات تکلیفی را بردوش بانک‌های خصوصی قرار دهیم.


ابوذر فردوسی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شدند، ادامه داد: قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان با رشد ۲ هزار درصدی مواجه، ولی سقف اعتبارات بانکی تنها ۲برابر شده است و بانک‌ها سرمایه در گردش را ۶ ماهه در اختیار صنعتگران قرار می­‌دهند تا تولیدکنندگان همیشه به بانک‌ها وابسته بمانند.


وی با بیان اینکه بانک‌ها از اعطای اعتبارات ارزی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان حمایت نمی‌کنند؛ خاطرنشان کرد: مانند دیگر استان‌های کشور با حمایت از مگاپروژه‌ها می‌توان علاوه بر افزایش تولید، افزایش اشتغال را نیز رقم زد.


رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان ضمن تاکید بر کشاورزی محور بودن استان گلستان و لزوم توجه به صنایع تبدیلی گفت: صنایع تبدیلی یک مدل موفق جهانی برای شکوفایی استعدادهای روستاییان، توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است اما با قوانین سختگیرانه و محدودیت‌های موجود برای فعالیت در خارج از شهرک‌های صنعتی، نتوانسته به جایگاه واقعی خود در استان دست یافته و این امر باعث لطمه به کشاورزان استان شده و تنها با آموزش توسط اتاق بازرگانی مرتفع خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وعده رئیس سازمان اوقاف برای کمک به استان های محروم

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در جریان سفر به استان لرستان گفت: ما باید برای مولدسازی، زنحیره‌های غذایی، تولید انرژی سبز، آبزی‌پروری، معادن، ترانزیت، دانش‌بنیان‌ها و کارخانه‌های نیمه‌تعطیل مشارکت کنیم.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیا در ایران خرید آنلاین ویزا داریم ؟

 

آیا در ایران خرید آنلاین ویزا داریم ؟

من سایت های آژانسی و گردشگری زیادی رو دیدم و در نهایت متوجه شدم که مراحل گرفتن ویزا دردسرهای زیادی دارد و مثل شرکت ها و آژانس های مسافرتی اروپایی و سایر کشورهای مدرن آسیایی نیست و تمامی مراحل گرفتن ویزا در ایران به صورت دستی و سنتی انجام میشه.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسای مجالس ایران و ترکیه دیدار کردند

روسای مجالس ایران و ترکیه در حاشیه برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با یکدیگر دیدار کردند.

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امروز دانشگاه ها به نام و یاد شهدا نیاز دارند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور با امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی به نام و یاد شهدا نیاز دارند، ادامه داد: امیدواریم با همت مسئولان، دانشگاه فرهنگیان این استان نیز مفتخر و مزین به حضور یک شهید شود زیرا این شهدای والامقام مدافعان آسمانی ایران اسلامی هستند.  


حمیدرضا ابراهیمی امروز ۲۳ مهرماه در نخستین اجلاسیه ۵۷ شهید دانشجو معلم چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه نام و یاد و مزار شهدا زینت‌بخش و رونق‌بخش مراکز علمی است، اظهار کرد: نام و یاد شهیدان دانشجو و دانشجومعلم منشأ رونق فضاهای علمی و دانشگاهی شده است، مزار این شهدای والامقام در فضاهای آموزشی فقط با هدف زنده‌ ماندن ایمان و معنویت نیست بلکه به رشد علمی این فضاها کمک کرده است.


وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی به نام و یاد شهدا نیاز دارند، ادامه داد: امیدواریم با همت مسئولان، دانشگاه فرهنگیان این استان نیز مفتخر و مزین به حضور یک شهید شود زیرا این شهدای والامقام مدافعان آسمانی ایران اسلامی هستند.  


ابراهیمی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سال‌ها پیش از شهادتش شهید شد، افزود: ما اگر شهید نشویم، می‌میریم و شهادت است که ما را از مرگ نجات می‌دهد و ما دانشجومعلمان و اساتید نیز می‌توانیم هم‌اکنون هم که جان در بدن داریم شهید باشیم و شهید شویم.


معاون فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور با یادآوری اینکه امسال غم شهدای بزرگی را بر دل داریم، بیان کرد: رژیم صهیونیستی با ناتوانی تمام و با ۸۰ تن بمب، شهید سید حسن نصرالله را ترور کرد، یهودیان فقط در زمان حال دست به ترور نمی‌زنند بلکه تاریخ گواهی می‌دهد، از قبل از تولد پیامبر(ص) ترور می‌کردند.


ابراهیمی با تأکید بر اینکه ترور رویکرد صهیون از روی ناتوانی است، تصریح کرد: امروز غزه تابلویی از اوج خوی شیطانی صهیونیسم را تصویر می‌کند که نشان می‌دهد یک انسان برای منافع خود تا چه میزان می‌تواند شیطانیت به خرج دهد، اگر مردم دنیا از جنایات در صبرا و شتیلا بی‌خبر ماندند اما امروز خداوند به‌گونه‌ای تدبیر کرده که جهانیان در اقصی نقاط جهان می‌بینند و می‌دانند که صهیونیست‌ها در غزه و لبنان چه جنایاتی مرتکب‌ می‌شوند و چه خون‌هایی مظلومانه بر زمین می‌ریزد.


معاون فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه سکوت در قبال مسائل غزه و لبنان جایز نیست، افزود: کسی که در برابر این جنایت‌ها سکوت می‌کند بداند که در امتحان الهی سقوط می‌کند، جنگ با اسرائیل فقط وظیفه مدافعان حرم و مجاهدان جبهه مقاومت نیست بلکه خدا صحنه غزه را خلق کرد تا هر انسانی در روی زمین به وظیفه خود عمل کند. 


ابراهیمی تأکید کرد: هر یک از ما در این مواجهه سخت و سنگین جبهه حق و باطل وظیفه داریم که کوتاهی نکرده و هر روز کاری کنیم و هر کسی هر چه در توان دارد کمک مادی و معنوی داشته باشد و سکوت نکند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چند خبر کوتاه از ورزش قزوین

ایسنا/قزوین مدال برنز علیپور در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا، برتری شمس آذر در لیگ برتر امیدهای کشور و قضاوت داوران قزوینی در لیگ باشگاهی فوتسال و فوتبال اهم اخبار امروز ایسنا از ورزش قزوین است.