دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شستشو و نظافت استخر ها (لجن کشی)

https://tavankaran.ir/file/2019/10/%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%88-%D9%88-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D9%87%D8%A7.png

شستشو و نظافت استخر ها (لجن کشی)

در محیط های صنعتی و غیر صنعتی که استخرها و یا حجم وسیعی از آب در آن ها وجود دارد، همیشه مقدارهای متفاوتی از آلودگی های خاصی تولید می گردد. علاوه بر آن مخزن های نگهداری آب و سیالات مستعد ایجاد این گونه آلودگی ها نیز هستند.

مخازن، استخرهای معمولی و استخرهای صنعتی همه در معرض آلودگی قرار گرفته و غالباً مقدار و غلظت آن در محیط های صنعتی بیشتر است. به دلیل حضور دائمی آب و مایعات در این محیط ها، آلودگی ها انباشته شده و از بین بردن آن ها دشوارتر می شود. پس از شناخت نوع آلودگی می بایست برای رفع آن ها اقدام های لازم انجام گیرد.

نوع آلودگی

بر اثر رکود مایع در کف و دیواره های استخرهای صنعتی و غیر صنعتی و محل هایی که آب و مایعات دیگر در آن تجمع پیدا کرده، لجن و گل و لای تشکیل می شود. به علاوه پسماندهای صنعتی با آب مخلوط می شوند و به شکل لجن در می آید. لجن های به وجود آمده بر دیواره و کف استخرها و مخازن چسبیده و علاوه بر آن می تواند در آب غوطه ور شود.

روش نظافت و شستشو

جهت نظافت و از بین بردن لجن و گل و لای به وجود آمده روش های صنعتی متعددی به کار می رود. یک از بهترین روش های حذف این آلودگی ها استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی می باشد به صورتی که این لجن ها را مکش کرده و از محیط خارج می کند. شرکت خدماتی نظافتی با به کار گیری این ابزارها عملیات کشیدن لجن را انجام می دهند.

واترجت

به منظور تخلیه آب باقی مانده در یک استخر، گودال آب و هم چنین تمیز نمودن کف و دیواره استخرها و مخازنی که لجن های موجود در آن در حجم و غلظت کمتری باشد، از واترجت صنعتی با فشارهای کمتر از 250 بار استفاده می شود به صورتی که این عمل توسط نازل مخصوص لجن کش (Sludge Sucker) انجام می گیرد. با نصب یک نازل لجن کش بر روی واترجت، این دستگاه به یک مکنده تبدیل شده و می تواند آب و لجن را مکش کند.

مکنده

اگر آلودگی و لجن های به وجود آمده در آب های موجود در محیط صنعتی، سنگین و به مقدار بیشتری بوده و یا این که در عمق زیاد قرار گرفته باشد، واترجت استفاده نمی شود و لازم است مکنده های صنعتی و مکنده های صنعتی سنگین کار با مخزن رابط مورد استفاده قرار گیرد و حتی این امکان وجود دارد که برای مکش پسماندهای سنگین صنعتی به کارگیری از مکنده کامیونی ضرورت پیدا کند.

توانکاران الوند

دیدگاهتان را بنویسید