دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

گزارش مسئولان بازرسی کل کشور درباره اقدامات این سازمان در حوزه

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز این کمیسیون گفت: رییس سازمان بازرسی کل کشور به همراه معاونانش با حضور در کمیسیون، گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه اقتصادی چون بورس، مالیات، فرارهای مالیاتی، صنایع خودروسازی و بانک‌ها ارائه کردند.


«غلامرضا مرحبا» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در توضیح مباحث مطرح شده جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز دو دستور جلسه داشتیم ابتدا ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور به همراه معاونانش با حضور در کمیسیون، گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه اقتصادی چون بورس، مالیات، فرارهای مالیاتی، صنایع خودروسازی و بانک‌ها ارائه کرد. در این جلسه همچنین پژوهش‌ها و آسیب‌شناسی انجام شده در این حوزه به کمیسیون ارائه شد. 


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دومین دستور جلسه امروز کمیسیون اقتصادی درباره فعالیت‌های مجتمع‌های قضایی تخصصی تجاری و بازرگانی بود که با حضور رییس مجتمع قضایی دعاوی تجاری برگزار شد. این حوزه قضایی در کشور ما نوپا است بنابراین در مورد فعالیت‌های مجتمع‌های قضایی در حوزه تخصصی تجاری و بازرگانی لازم بود نمایندگان اطلاعاتی کسب کنند.


مرحبا با اشاره به اینکه حدود یک سال است که در مجتمع‌های قضاییِ تجاری- بازرگانی در کشور راه اندازی شده است، اضافه کرد: تمرکز آنها بر سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی است. با توجه به اطمینانی که این بخش از دستگاه قضایی می‌تواند به سرمایه‌گذاران بدهد، این محاکم بسیار حائز اهمیت هستند. ضمن آشنا شدن نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون با این حوزه مقرر شد بازدیدهایی در آینده انجام شود که نمایندگان با جزییات کاری این محاکم آشنایی بیشتری به دست آورند.


وی همچنین گفت: امروز در راستای جلسه با رییس مجتمع‌های قضایی تجاری-بازرگانی و هماهنگی های معمول، بعضی از مسئولان سازمان مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در کمیسیون حضور داشتند و گفت‌وگو شد و نظرات آنها هم بیان شد.


دیدگاهتان را بنویسید