دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پایبندی به دیدگاه ها و منویات امام و رهبری مهمترین اصل سیاست

کیش – ایرنا – معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: پایبندی به دیدگاه ها و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین اصل دولت سیزدهم در پیشبرد اهداف خود در سیاست خارجی است.


سید محمد حسینی روز جمعه در جمع راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس در جزیره کیش اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم که تحول گرایی و عدالت گرایی را به عنوان یکی از اصول اصلی در برنامه های خود به ویژه سیاست خارجی قرار داده و برای رسیدن به این اهداف رعایت و پایبندی به منویات و دیدگاه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را اولین اصل خود قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در جریان های مختلف از جمله برجام عدم پایبندی آمریکا را نیز تجربه کرده است افزود: به همین دلیل دولت سیزدهم معتقد است ایرانی می تواند از حقوق خود برابر بیگانگان دفاع کند که ایرانی قوی و مقتدر باشد.


معاون امور مجلس رییس جمهور اظهار داشت: در این ارتباط دولت مردمی توانسته در کمتر از ۹ ماه خدمت خود بدون اتکا به نتیجه مذاکرات، موفقیت هایی در افزایش صادرات و دور زدن تحریم ها داشته باشد و همچنان در حال اجرای برنامه های خود برای کنترل تورم، افزایش پایه پولی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، اعتلای فرهنگی جامعه و رفع مشکلات انباشته شده جامعه است.


وی اضافه کرد:  همچنین در کنار این موفقیت ها مذاکرات به شرط احقاق حقوق ملت ایران و پذیرش خواسته های کشور در حال انجام است. 


حسینی با اشاره به اهمیت روز قدس و مساله آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باید روحیه آزادیخواهی و مقابله با استکبار و صهیونیستی در بین تک تک مردم مسلمان تقویت شود تا همه باهم فریاد اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی سر دهند.


وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این مساله به صورت کامل به ورطه فراموشی سپرده شده بود اما با روی کار آمدن  انقلاب اسلامی امام راحل توانست با ایجاد حساسیت در بین امت اسلامی محور مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگری های رژیم صهیونیستی را به یک محور اصلی وحدت بین امت اسلامی تبدیل کند.


معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه بعد انقلاب اسلامی عنایت های مختلف از جانب خداوند به مردم فلسطین اعطا شده و هم اکنون مشاهده می کنیم که انتفاضه سنگ به دفاع موشکی تبدیل شده‌است گفت:  امروز رژیم صهیونیستی با خرید اراضی در برخی کشورها به دنبال آن است در صورت بروز مشکلات فضای دیگری را برای خودش فراهم کند.


وی افزود: بارها عنوان شده که اگر انقلاب اسلامی نبود رژیم صهیونیستی به اهداف خود در پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و دست اندازی به بقیه منطقه هم دست یافته بود، و هم اکنون این رژیم  برای جبران این ناکامی دست به ترور دانشمندان ایرانی و حمله های سایبری علیه جمهوری اسلامی می کند.


حسینی اضافه کرد: نقش سردار دلها، شهید سلیمانی در شکل گیری جبهه مقاومت نقش برجسته ای است و شما دیدید که در حماسه جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در کنار مردم فلسطین و لبنان بود و روحیه سلحشوری و مقاومت را زنده ساخت و دشمن را به ستوه آورد و به کمک رزمندگان سپاه قدس به جریان تروریست های داعش پایان داد.


حسینی افزود:  امروز به لطف توانمندی های داخلی ایران اسلامی، پایگاه های آنها در کشورهای همسایه مورد اصابت نیروهای نظامی ما قرار می گیرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید