دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسیه ایده تضعیف مسکو واشنگتن را کور کرده است

تهران- ایرنا- آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا با بیان اینکه آمریکایی ها هنوز قادر به ارزیابی خطر اقداماتشان نیستند، گفت: ایده تضعیف مسکو حلقه‌های حاکم در واشنگتن را کور کرده است.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، آنتونوف با اشاره به تصمیم ایالات متحده در نشست گروه 7 برای افزایش صدور تسلیحات به اوکراین، گفت: تداوم ارسال تسلیحات از واشنگتن به کی‌یف فقط مارپیچ درگیری را تنگ می‌کند و تهدید تنش بیشتر با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی را افزایش می‌دهد.  


سفیر روسیه در واشنگتن درحالیکه ایالات متحده قصد ارائه سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با برد متوسط تا دوربرد را به اوکراین دارد، بیان کرد: دولت (آمریکا) عرضه تسلیحات به کی‌یف را افزایش می‌دهد. اگر پیشتر آنها سامانه پدافند هوایی همراه و موشک هدایت شوند ضد تانک ارسال می‌کردند، اکنون در حال ارسال توپخانه سنگین، سامانه راکت انداز چندگانه و سامانه‌های دفاع موشکی هستند. 


این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: حلقه‌های حاکم در واشنگتن که ایده تضعیف روسیه آنها را کور کرده، هنوز قادر به ارزیابی منطقی خطر اقداماتشان نیستند.


خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از یک مقام آگاه اروپایی اعلام کرد که رییس‌جمهوری اوکراین از سران گروه ۷ درخواست تسلیحات ضدهوایی و تضمین‌های امنیتی را داده است.


یک مقام ارشد دولت آمریکا هم به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سامانه موشکی زمین به هوا با برد متوسط تا دوربرد برای اوکراین است که توانایی های این کشور را برای مقابله با حملات روسیه از فاصله دورتر افزایش می‌دهد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید