دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حسینی دولت و مجلس بر رفع مشکلات مردم تاکید دارند

لیلا اسماعیل نژاد







برچسب‌ها







تهران – ایرنا – معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس باعث برداشتن گام‌های اساسی می‌شود، گفت: دولت و مجلس بر تداوم نشست‌های مشترک در کمک به باز کردن گره‌های زندگی مردم و بهبودی وضعیت اقتصادی آنان تاکید دارند.


سید محمد حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره نشست مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس با دولت به مناسبت یکسالگی فعالیت دولت سیزدهم افزود: این نشست مشترک امروز(یکشنبه) با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس برگزار و گزارشی از اینکه دولت در چه وضعیت و شرایطی کار را آغاز کرد، ارائه شد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این نشست به اوضاع یک سال قبل یعنی شرایط بحرانی کرونا، وضع نابسامان خزانه کشور، کمبود کالاهای اساسی، مشکلات فروش نفت و تورم اشاره شد و اینکه دولت در مدت یک سال برای عبور از این چالش‌ها و ایجاد شرایط بهتر چه گام‌های بلندی برداشت تا وقفه‌ای در خدمت رسانی به مردم به وجود نیاید و کالاهای اساسی تامین شده و بهای فروش نفت به کشور برگردد.


حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه بر همکاری دولت و مجلس تاکید شد که این همکاری منجر به برداشتن گام‌های اساسی و اقداماتی خواهد شد که دولت‌ها و مجالس قبل جرات و شجاعت انجام آن را نداشتند، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با کمک هم می‌توانند منشا تحول اساسی در عرصه های گوناگون باشند.


وی ادامه داد: امروز کنار فعالیت‌های روزمره، شاهد اقدامات زیربنایی مثل سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز هستیم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پروژه‌های بزرگ عمرانی، ترانزیت و امثال آن حاضر به اقدام هستند و در مواردی هم کار را شروع کرده اند.


معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس اذعان کرد: ضرورت دارد این جلسات با موضوعات خاص به ویژه مسائل معیشتی و ارائه راهبردها و راهکارهای برون رفت از مشکلات تداوم یابد و باید هر چه بیشتر به فهم مشترک دست یابیم تا با پرهیز از تنش و اختلافات، همدل و همراه در پیشبرد امور در کنار هم باشیم.


حسینی افزود: در برخی موارد مانند قانون جهش تولید مسکن، صدور مجوز کسب و کار و جهش تولید دانش بنیان بین دولت و مجلس تفاهم وجود داشت و بعد از تصویب هم بلافاصله اجرای آنها شروع شد، ضرورت دارد در دیگر موضوعات اساسی چنین وفاقی بوجود آید.


معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با بیان اینکه در این نشست نمایندگان انتظارات خود را مطرح و اعضای دولت هم در این باره توضیحاتی ارائه کردند، گفت: در نهایت رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات انجام شده در سال نخست دولت سیزدهم، دولت و مجلس را دو بازوی حکمرانی در کشور دانست که در عین حال که مستقل هستند باید با هم همکاری داشته باشند تا نتیجه حاصل شود و این دو مجموعه مکمل هم باشند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.


به گفته وی، رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که مجلس خواهان موفقیت دولت است و در این باره آماده هرگونه همکاری است.


حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این جلسه که کارها در همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگ علم و فناوری باید متقن باشد و مجلس و دولت در این زمینه‌ها مسئولیت مشترک دارند، گفت: رئیس‌جمهور تاکید کرد که مجلس در تصمیم سازی و تصمیم گیری، می‌تواند نقش آفرین باشد و دولت نیز مجری مصوبات مجلس باشد و البته قوانینی در اولویت قرار بگیرد که گره گشای مشکلات مردم باشد.


وی تاکید دیگر رئیس جمهور در این جلسه را انقلابی بودن همراه با عقلانیت برشمرد و گفت: رئیس جمهور خاطرنشان کرد که باید طوری رفتار کنیم که در امور جاری زندگی مردم وقفه‌ای ایجاد نشود و در عین حال برای آینده نیز باید برنامه داشته باشیم و با جذب سرمایه و حمایت از تولید، موفقیت را کسب کنیم.


معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اظهارات رئیس دولت سیزدهم و تاکید آیت‌الله رئیسی بر امیدآفرینی با اقدام و عمل و نه در شعار و حرف تصریح کرد رئیس جمهور خواستار تقویت امید در جامعه شد و خواست تا مجموعه اقدامات در جامعه امید آفرین باشد زیرا عده‌ای از بدخواهان نمی‌خواهند این دولت و مجلس موفق شوند برای همین دائماً کارشکنی و یاس پراکنی می‌کنند که باید با تلاش بی وقفه خود، شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.


حسینی یادآور شد: این یک جلسه بسیار صمیمی بود که همه حاضران بر مفید بودن و ضرورت تداوم آن تاکید داشتند و این همفکری، همدلی و اقدامات هماهنگ بطور قطع در گشودن گره‌های زندگی مردم و بهبود بخشیدن اوضاع اقتصادی کشور موثر خواهد بود.  


براساس این گزارش، پیشتر دو نشست مشترک بین نمایندگان مجلس و دولت برگزار شده است.




دیدگاهتان را بنویسید