دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایران و قرقیزستان راه های ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را بررسی

تهران – ایرنا – حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که به قرقیزستان سفر کرده است، در خصوص راه‌های کمک به حل مسائل افغانستان و ایجاد صلح و ثبات پایدار در این کشور، با وزیر امور خارجه کشور میزبان گفت و گو و تبادل نظر کرد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در دیدار کاظمی قمی و کولوبایف، طرفین در مورد توسعه وضعیت افغانستان و راه های حل مشکل این کشور  تبادل نظر کردند.


وزیر امور خارجه قرقیزستان در این دیدار ، ضرورت و اهمیت تعامل با حکومت افغانستان را به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در این کشور مورد تاکید قرار داد و اشاره کرد که هرگونه افزایش تنش در افغانستان می تواند بر مسائل امنیتی منطقه تأثیر منفی بگذارد.


این مقام دولت قرقیزستان همچنین تاکید کرد که لازم است علاوه بر ضرورت استفاده موثر و مطلوب از ظرفیت و سازوکارهای موجود در نهادها و روندهای همکاری های منطقه ای از جمله سازمان همکاری شانگهای برای کمک به حل مسائل افغانستان، کشورهای منطقه به فکر سازوکارهای جدید برای کاهش مشکلات افغانستان و قرار گرفتن این کشور در مسیر همکاری های منطقه ای باشند.


در این دیدار، طرفین توافق کردند که گفت وگوهای سیاسی بامحوریت کمک به حل مسائل افغانستان را ادامه دهند تا حمایت حداکثری از مردم این کشور جنگ زده با هدف ساختن یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات صورت گیرد.


کاظمی قمی در سفر امروز خود به بیشکک، همچنین با طلعت بیک ماسادیکوف نماینده ویژه رئیس جمهوری قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.





آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید