دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اعضای کمیسیون عمران مجلس ابعاد حادثه قطار مشهد یزد را بررسی

بیرجند – ایرنا- برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با سفر به خراسان جنوبی ضمن بازدید از محل وقوع حادثه قطار مشهد – یزد در طبس، ابعاد حادثه و آخرین وضعیت موجود را بررسی کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای این کمیسیون به منظور بررسی آخرین وضعیت حادثه قطار مشهد – یزد امروز پنجشنبه با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان محلی از محل وقوع حادثه ریلی در طبس بازدید کردند.


اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه برای بررسی آخرین وضعیت رسیدگی و خدمت‌رسانی به مصدومان این حادثه از بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس بازدید و از مصدومان عیادت کردند.


استاندار خراسان جنوبی هم امروز در نشست ستاد بحران شهرستان طبس که با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای کمیسیون عمران و چند نفر از کارشناسان حقوقی مجلس مهمان استان هستند تا ابعاد حادثه قطار را ارزیابی کنند.


جواد قناعت تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در شرایط فعلی و با استفاده از شرایط پیش آمده در دستور کار قرار گیرد، احصای برخی مطالبات و درخواست‌های کلیدی است که بتوانیم رفع آنها را در تهران پیگیری کنیم.


حوالی ساعت ۵:۲۲ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، چند واگن از خط خارج شد.


بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند. اکثر مصدومان از بیمارستان طبس ترخیص و به یزد منتقل شدند.


وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر دیروز چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافته و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.


ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم روز گذشته با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.


مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید